RISE

V Slovenijo vstopa Free2Move, nov ponudnik najema vozil

Free2Move je globalna znamka različnih rešitev mobilnosti, ki sodi pod okrilje Stellantisa. Zdaj se bo mreži pridružila tudi Slovenija, a sprva še v malce okrnjeni obliki. Slovenski uporabniki bodo najprej lahko uporabljali storitve kratkoročnega klasičnega najema vozila, sčasoma pa bodo ponudili še druge storitve.

 

Skupina podjetja Emil Frey ima pri nas pod svojim okriljem šest uvoznikov, ki skrbijo za kar 11 znamk (Alfa Romeo, Abarth, Citroën, DS, FiatJeepPeugeotHondaMercedes-BenzMitsubishi in Smart) in imajo več kot 500 zaposlenih. S tem obvladujejo okoli četrtino slovenskega avtomobilskega trga in kar polovico trga avtobusov. »Zadnje čase se ustvarja velik pritisk na uvoznike in prodajalce. Novi avtomobili so se podražili v povprečju za 31, rabljeni pa za 16 odstotkov. Rezervni deli so dražji za 21 odstotkov, torej postaja lastništvo avtomobila čedalje bolj obremenjujoče za družinski proračun,« je povedal Jožko Tomšič, direktor skupine Emil Frey v Sloveniji.

Že danes je treba delati za prihodnost

Zato se morajo že zdaj pripravljati na prihodnost, ki, po njegovih besedah, ne bo nujno najbolj rožnata. Med težavami omenja upad povpraševanja, rast obrestnih mer pa tudi plačilno nesposobnost ter seveda višjo ceno energije. »Kriza je lahko nevarnost, hkrati pa tudi priložnost. Zato moramo morebitnim prihodnjim strankam ponuditi nekaj več,« dodaja Tomšič.

 

Elektrifikacija, avtonomna vožnja, povezljivost in druge oblike mobilnosti bodo torej v prihodnje postajale tudi nuja, ne le možnost. Sodobni kupci se bodo počasi začeli ozirati po drugačnih oblikah mobilnosti, saj se, kot pravijo pri Emil Freyju, nočejo več ukvarjati z zanje nepomembnimi storitvami okoli avtomobilov in tudi niso več pripravljeni predolgo čakati ter iščejo preproste rešitve. »Če nisi lastnik vozila, potem odpade cela vrsta težav in skrbi za to vozilo,« pravi Filip Koren iz C Automobil Importa. V povprečju je v Sloveniji vozilo parkirano od 80 do 90 odstotkov časa »uporabe«. Zakaj torej plačevati za to, da je vozilo v glavnem parkirano?

Ciljajo na prvo mesto

Zato so tudi pri nas predstavili storitev Free2Move, ki zajema deset področij mobilnosti, za začetek pa bodo slovenskim uporabnikom ponudili klasično izposojo vozil. Ta je sicer prisotna že v 170 državah in ima okoli 1,2 milijona uporabnikov, v prihodnjih mesecih in prihodnjem letu pa želijo tudi s konkurenčnimi cenami (te so v času promocijske akcije za daljše najeme za okoli 25 odstotkov nižje v primerjavi s konkurenco) postati vodilni ponudnik klasične izposoje vozil. »Preostale storitve bodo sledile pozneje, za začetek bomo ponudili možnost izposoje pri 14 agentskih mestih in bo v voznem parku okoli 120 vozil. Že prihodnje leto bo teh agentskih mest 50 in bomo imeli več kot 500 vozil,« je dodal Leon Malovrh. V vozni park bodo vključili tudi dostavna vozila. Uporabniki bodo vozila lahko prevzemali na omenjenih agentskih mestih, rezervirali ali naročili pa jih bodo lahko seveda tudi prek aplikacije, ki deluje povsod, kjer Free2Move ponuja svoje storitve.


Vir: Pametna mesta in mobilnost – Finance