RISE

Ključni nasveti s področja digitalnega marketinga iz novega Startup Plus programa GrowDigital

Digitalni marketing je postal nepogrešljiv del sodobnih, v globalnih trg usmerjenih zagonskih podjetij. Naraščajoče število razpoložljivih orodij, njihova kompleksnost ter zaostrene konkurenčne razmere na globalnem trgu pa dvigujejo zahtevnost uspešne izvedbe.
Prav zato je Slovenski podjetniški sklad med Startup plus programe namenjene svojim portfeljskem podjetjem, prvič ponudil specializiran program za digitalni marketing imenovan GROWdigital, ki prejemnikom zagonskih vzpodbud P2, konvertibilnega posojila SK75 in koinvesticije SI-SK zagotavlja sodobno znanje in praktične rešitve za učinkovit nastop na digitalnih kanalih. 

Za udeleženci programa GROWdigital, ki ga koordinira Zavod mladi podjetnik, izvajajo ga pa trije ugledni strokovnjaki, so že štiri delavnice. V prihodnjih tednih pa še jih čakajo individualna svetovanja. Preberite si glavne nasvete iz štirih delavnic.

SAFER metoda – temelj uspešnega načrtovanja na področju digitalnega marketinga

Površno načrtovanje digitalnega nastopa je pogost vzrok za slabe rezultate opozarja Marko Penko, ki je vodil uvodno delavnico. Zato je pri svojem delu razvil lasten model imenovan SAFER, ki zagotavlja strukturiran pristop za načrtovanje in vodenje digitalnih kampanj. Sestavljen je iz petih elementov:

  1. Strategy (slo. Strategija)
  2. Acquisition (slo. Akvizicija oz. pridobitev uporabnika / kupca)
  3. Flow (slo. Tok izkušnje uporabnika / kupca)
  4. Engage (slo. Vključenost uporabnika / kupca)
  5. Retain (slo. Zadržanje uporabnika / kupca)

1. Strategija

Prvi element je strategija, ki opredeljuje ključne lastnosti digitalne kampanje. Sestavljena je večih nivojev:

  • Channel strategy; strategija izbora platforme
  • Content strategy; strategija tega, kaj bomo na teh kanalih objavljali
  • Media Strategy; medijska strategija

Pri prvi je potrebno raziskati, katere platforme so za nas ključne, da bomo dosegli ciljne kupce. Potrebno je izbrati do tri tri ključne platforme, ki jih bomo uporabljali za oglaševanje in stik s ciljnimi kupci. Izbiramo lahko med Facebook-om, Instagram-om, Youtub-om in drugimi. Izbira je seveda odvisna od dobrega poznavanje naših kupcev in njihovih navad uporabe digitalnih platform.

Ko imamo izbrane kanale, pridemo do vsebinske strategije. Vsaka platforma potrebuje svojo vsebino npr. na Instagramu moč temelji na slikah in je dobro, da vzpostavimo konverzacijo s potrošniki, medtem ko je na Youtubu v ospredju video in je komunikacija bolj enosmerna. Vsak kanal ima torej ločeno vsebinsko strategijo, ki jih povezuje rdeča nit. Koliko kanalov bomo vključevali je seveda odvisno od tega, koliko vsebine lahko obvladujemo, svetuje Penko.

Medijska strategija se nanaša na plačljivo oglaševanje in je ključno za rast prihodkov podjetja. Več budgeta kot imaš, več lahko dosežeš. Potrebno si je narediti budgete za platforme na katerih bomo oglaševali ter določiti cilje.

Pri strategiji pa ne smeš pozabiti tudi na: 

  • Taktike
    S pomočjo taktik lahko pospešimo prodajo, ustvarjamo leade itd. Ena izmed taktik za pospeševanje prodaje so npr. akcije.
  • Budgetiranje
    Koliko denarja bomo namenili medijskim stroškom, kreativnim produkcijam (npr. Influencerji), agencijam in digitalnim orodjem (npr. Email marketing, CRM).
  • KPI-je
    Potrebno je definirat KPI-je oziroma ključne metrike (nefinančne in finančne), ki se lahko nanašajo na marketing, produkt, storitve za kupce in odnose z javnostjo. KPI-ji nam služijo kot orientacija pri sprejemanju odločitev in merjenju uspešnosti.
  • Raziskave trga
    S pomočjo različnih pripomočkov kot so Google Ads, Google Keyword Planner, Consumer Barometer, Facebook Audience Insight Tool… lahko preveriš, kako se išče tvoj izdelek, kakšen potencial na trgu ima, ali je zanimiv za potrošnike…
  • Priprava persone
    Na ta del pozablja veliko podjetij in pazi, da med njimi ne bo tudi tvoje. Potrebno je pripraviti približno tri persone, kjer določiš  kdo je tvoj ciljni kupec glede na starost, demografija, delovno področje itd. Ko imaš persone tudi lažje komuniciraš z marketinškimi agencijami in sestaviš načrt.
  • Raziskave konkurence
    S pomočjo raziskave konkurence lahko vidiš, kje je konkurenca močna, kje so njene šibkosti, kje se pozicionira… Njene šibkosti lahko tudi izkoristiš, če je tvoja konkurenca močna na Google-u in šibka na Facebook-u, se lahko osredotočiš na Facebook.

Pripomočki za raziskavo trga

 

2. Akvizicija

Ko imamo narejeno strategijo se lahko osredotočimo na akvizicijo. Akvizicija se nanaša na to, kako pridobiti kupce, torej preko katerih kanalov in s kakšnimi prijemi. Danes dominirata predvsem Google in Facebook, a obstaja še veliko drugih načinov. Za uspešno akvizicijo moraš dobro poznati potencialne kupce oz. imeti definirane persone na katere ciljaš. Ko imaš definirane persone se lahko še bolj osredotočiš na določanje kanalov in narediš analizo, kateri kanal se najboljše obnesel. Po analizi podatkov lahko tudi vidiš ali naj uporabiš »Push« ali »Pull« pristop.

Če za naše izdelke ni trenutnih iskanj, bo potrebno uporabljat »Push« pristop, ki temelji predvsem na oglaševanju. V tem primeru se kupec ne zaveda, da ima problem in posledično ne bo iskal produkta, zato najbolj primeren »Push« pristop. Za ta pristop sta najboljša Facebook in LinkedIn. Bolj, ko se kupec zaveda, da potrebuje produkt lažje je prodati in ceneje je. Za kupca, ki se zaveda, da naš produkt potrebuje lahko uporabljaš način »Pull«.


Kanali v digitalnem marketingu

3. Flow

Do »flow-a« pridemo, ko pridobimo do pozornost naših ciljnih kupcev in jih privabimo na našo spletno stran. Veliko potencialnih kupcev obišče našo spletno stran, a ne izvede nakupa, zato je pomembno opredeliti »flow« oz. sosledje akcij s katerimi jih bomo pripeljali do tega, da izvedejo nakup. Uporabljajo se predvsem različne strategije retargetinga kot so npr. emailing, oglasi preko Facebook-a, Google-a ali LinkedIna in navdušimo kupce, da izvedejo nakup.

4. Engage 

Četrti element se nanaša na to, kako kupce prepričati, da nam zaupajo in kupijo naš izdelek Naša spletna stran mora biti sestavljena tako, da kupca pritegne in ostane na strani. Kupcu moreš predstaviti rešitev, ki jo predstavljaš in ga prepričati. Velikokrat govorimo preveč o nas in premalo o kupcu.

5. Retain 

Zadnji element se nanaša na to, kako zadržati obstoječe kupce v bazi in jih prepričati, da kupujejo naše izdelke. To lahko počneš s pomočjo VIP ponudb za redne stranke, sezonskih promocij itd. Z obstoječimi kupci moraš ohranjati stik in z njimi redno komunicirati, saj so prav ti tisti, ki ti bodo pomagali rasti naprej, ti dali povratne informacije, te priporočali, ti pomagali in te ohranjali.

Pomembno! V strategiji moraš zgraditi tudi brand, da tvoja prodaja ne bo odvisna samo od oglaševanja, ampak se bo kupec vrnil, zaradi branda še svetuje Penko.

Osem trendov, ki jih ne smeš spregledati pri snovanju digitalne strategije

1. Umetna inteligenca

Umetna inteligenca postaja vse bolj pomembna na vseh področjih marketinga. Vsako podjetje se mora zavedati, da bo vloga tržnika v prihodnosti vedno bolj strateška in bo vse manj dela v optimizaciji, saj so algoritmi že tako pametni, da jo delajo sami. Priporoča se, da se umetno inteligenco vse bolj spremlja, saj je vedno bolj v rabi.


Umetna inteligenca

2. Pragmatično oglaševanje

Pragmatično oglaševanje je pojem uporabe umetne inteligence, ki jih omogočajo orodja kot so Facebook in Google, s katerimi lahko lažje ciljamo na našo ciljno skupino. Avtomatizacija s pomočjo umetne inteligence je veliko bolj učinkovita in hitra, kar pomeni, da so večje konverzije in nižji stroški pridobivanja strank.

Uporablja se lahko na različnih platformah kot so Facebook, Instagram, Google Display, LinkedIn… Ena oblika pragmatičnega oglaševanja je tudi »Real time bidding« ali licitiranje v realnem času. Licitiranje v realnem času se uporablja, saj bi bilo ročno spremljanje in licitiranje za mesta, ki jih želimo oglaševati skoraj nemogoče. S ponudbami v realnem času tržnik določi omejitve za oglaševanje in proračun, sistem pa se dogovori za vsako umestitev oglasa na dražbi v realnem času, ki se zgodi v desetini sekunde.

3. Online chat-i in chatboti

V praksi je vedno manj klicev in mailov, saj vedno več komunikacije poteka preko chatov npr. Messengerja. Vedno več ljudi se obrača s vprašanji o izdelku, kar preko chatov, zato se  se moramo začeti zavedati pomembnosti teh.

Pri uporabi chatov imej v mislih, da je potrebno odgovoriti v čim krajšem času, ko pa nisi na voljo pa vklopi chatbot.

Zapomni si: za dober chatbot si je potrebno vzeti čas in se vanj poglobiti.

4. Video marketing

Predstavitev produkta s pomočjo videa je ena ključnih oblik prodaje v digitalnem marketingu. Z video vsebino lahko produkt bolj zanimivo opišeš in kupca navdušiš, a moraš imeti v mislih, da ta mora biti jedrnat in se moraš kupcem približati bolj osebno. Priporočljivo je, da se pripravi več videov in se jih tudi testira na eni izmed platform.

Nasvet: Ena izmed najboljših platform za testiranje video oglasov je Facebook.

5. Influencer marketing

Influencer marketing je v porastu in vse več influencerjev podjetja uporabljajo za pripravo video vsebin in promocijo svojih izdelkov. Dandanes influencer marketing ni več samo osredotočen na Instagram, ampak se pojavlja tudi v drugih branžah. Pomembno je, da imamo pripravljeno strategijo, v kateri imamo opredeljeno s katerimi influencerji sodelovat in kako dolgo bo sodelovanje potekalo. Potrebno je tudi raziskat, kdo bi bil primeren za našo branžo. Boljše je, če je sodelovanje dolgoročno kot kampanjsko, saj na tak način povečamo zanimanje za naš produkt.

Sodelovanje lahko začnemo z mikro influencerji (imajo okoli 10.000 sledilcev), saj tudi ti ustvarjajo kakovostno vsebino.


Influencer marketing

6. Trajnostni razvoj

V času korone smo se resetirali in si postavili nove vrednote kot je tudi skrb za okolje in dobro počutje. Danes je vse bolj usmerjeno v zdravje in skrb za lastno mentalno in fizično zdravje, zato je priporočljivo, da podjetja v svoj marketing implementirajo te vrednote.

Ali veš? Kupci kupujejo tudi vrednote in ne samo izdelek.

7. Vse-kanalno poslovanje (angl. Omnichannel commerce)

Veliko podjetij prodaja svoje izdelke na lastni spletni strani, ki je učinkovita le do takrat, ko še naša znamka ni dovolj prepoznavna in nimamo razvitega brandinga. Podjetje mora delati na grajenju blagovne znamke na spletu, če res želi maksimalno izkoristiti moč digitalnih medijev in se začeti pojavljati na platformah kot so npr. Amazon, Etsy, Mimovrste…

8. Zasebnost potrošnikov

Apple je pred kratkim začel uvajati spremembe na področju varovanja zasebnosti podatkov. Uporabniki operacijskega sistema iOS, ki bodo imeli posodobljeno različico 14.5, bodo imeli boljši nadzor nad svojo zasebnostjo. Tudi Android se premika v to smer, kar pomeni da bo oglaševanje preko spleto postalo veliko večji izziv. Veliko težje bo meriti rezultate in segmentirati odjemalce, zato bo potrebno digitalni marketing izvajati še bolj pametno in delati na grajenju blagovne znamke.

Kaj so neizkoriščene priložnosti v Sloveniji?

 

Marko Sekulič, digitalni strateg, ki prav tako sodeluje v programu GROWdigital, je v spodnjem videu opozoril na neizkoriščene priložnosti, ki jih vidi v digitalnem marketingu.

GROWdigital je del široke vsebinske podpore za zagonska podjetja, ki jo pod skupnim imenom Startup Plus Programi svojim portfelskim podjetjem zagotavlja Slovenski podjetniški sklad. 

POGLEJ ŠE DRUGE PROGRAME IN KAKO JIH IZKORISTITI

Sodelujoča podjetja navdušena nad novim znanjem in praktičnim pristopom

V program so bila vključena številna startup podjetja in med njimi je bila tudi ekipa startup podjetja Kitarske kreacije, ki se bo predstavila na Kickstarterju. Direktor podjetja Marko je povedal, da so se predavanj odločili udeležiti, saj so želili nadgraditi svoje znanje v marketingu. Njihovo ekipo sestavljajo v večini inženirji in zavedajo se, da je marketing ključna zadeva, da zadeve v prihodnosti dobro izpeljejo. Spoznali so, kako pomembna je analiza podatkov, kako lahko zadeve maksimalno izkoristijo in na kaj morajo biti pozorni.

Poglej kaj se je na programu najbolj vtisnilo v spomin Marku Klobučarju iz startupa Kitarske kreacije.

Marko vsem bodočim udeležencem svetuje:

Ne bodite zadržani pri obisku predavanj, ker mislite, da že vse veste. Mogoče še je kakšna stvar, ki je ne poznate in je prav ta ključna, da vam pomaga pri uspešnem poslovanju.”

Podjetnik Jernej Mirt iz startupa VIAR je za Markova predavanja dejal:

“Zelo mi je bilo všeč, da je predavatelj vedno začel z “big picture”, torej povedal nekaj na splošno o določeni tematiki, kako se uporablja in šele nato šel v detajle. Komaj na predavanjih smo ugotovili, kako malo vemo o analitiki in kako pomembni so detajli. Določena znanja, ki smo jih pridobili, smo že aplicirali in rezultati so se že začeli kazati. Predavanja so bila res odlična in vsem startupom svetujem, da se udeležite takšnih predavanj, saj dobite odličen vpogled v Google Adwords, Facebook in Instagram.”

Spoznaj še ostala še ostala portfeljska podjetja Slovenskega podjetniškega sklada in ter možnosti, da se jim pridružiš in izkoristiš bogato finančno in vsebinsko podporo Startup Plus Programov. 

 

Še en vrhunski in kakovostni program

Program GROWdigital je bil brezplačno na voljo vsem mladim podjetjem, ki so prejemnik zagonskih spodbud P2, SK75 ali SI-SK Slovenskega podjetniškega sklada in je bil ustvarjen z namenom, da udeleženci pridobijo ter poglobijo svoja znanja na področju digitalnega marketinga. Sestavljen je bil iz dveh delov in sicer štirih brezplačnih skupinskih izobraževanj in brezplačnih individualnih treningov, kjer je bil podjetjem dodeljen eden izmed treh mentorjev, ki je udeležencem pomagal s svojim znanjem in izkušnjami ter izdelavi konkretne strategije na digitalnih kanalih.

Več o programu GROWdigital izveš tukaj.

Slovenski podjetniški sklad pa za portfeljska podjetja organizira tudi številne druge vrhunske podjetniške programe kot so Pospeševalniški program push2start, Startup klinika, SK GROWTH CAMP, NextRound, KorpoStart, INTL, HardwareSTART in ScaleUPgrade. Vsebinski programi učinkovito dopolnjujejo finančne produkte P2, SK75 in SI-SK, ki slovenskim zagonskim podjetjem zagotavljajo od 54.000 EUR do 600.000 EUR zagonskih sredstev.

SPOZNAJ STARTUP PLUS PROGRAM

 


###

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK po shemi “de minimis” sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.

VIR: start:up Slovenia