RISE

Do leta 2026 bo primanjkovalo kar dva milijona voznikov

Po podatkih mednarodne zveze cestnega prevoza IRU naj bi v Evropi do leta 2026 primanjkovalo okoli dva milijona voznikov. Zaradi vse večje razlike med številom voznikov, ki odhajajo v pokoj ali pa nehajo opravljati to delo, in novimi vozniki, se bo stopnja prostih delovnih mest voznikov povečala kar za trikrat.

V analizo podatkov so pri IRU zajeli trg prevoznikov na Poljskem, v Nemčiji, Franciji, Španiji, Romuniji in na Danskem. Te države zajemajo kar dve tretjini celotnega evropskega sektorja cestnih tovornih prevozov. Predvideno pomanjkanje okoli dveh milijonov voznikov do leta 2026 pa bo vplivalo tudi na kar polovico celotnega tovornega prometa v EU.

Medtem ko se bo na ravni EU število manjkajočih voznikov tovornih vozil potrojilo, pa bo ta stopnja samo v Franciji kar sedemkratna. In to kljub dejstvu, da so dohodki poklicnih voznikov tovornih vozil precej nad povprečji plač v tako rekoč vseh državah EU, pa je odstotek mladih voznikov še vedno zelo majhen, le okoli šest odstotkov. Podobno pomanjkanje je tudi med voznicami v tem poklicu.

IRU predlaga, da bi države najnižjo starost, ko lahko voznik opravlja vozniki izpit za tovorno vozilo, z 21 znižali na 18 let, prav tako bi se morali znižati stroški opravljanja izpita, pri čemer bi veliko lahko naredile države tudi z večjim obsegom subvencij za šolanje prihodnjih voznikov.

Po njihovem mnenju bi morale tudi sicer države veliko več vlagati v gradnjo bolj varnih ter bolj udobnih parkirišč in počivališč.


VIR: prevozi – finance


Bi radi dostop do časnika financ? pišite nam na info@rise.si